{"id":1116,"date":"2016-10-05T22:38:17","date_gmt":"2016-10-05T20:38:17","guid":{"rendered":"https:\/\/teddypost.se\/?page_id=1116"},"modified":"2023-07-24T16:37:11","modified_gmt":"2023-07-24T14:37:11","slug":"koebsbetingelser","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.teddypost.dk\/koebsbetingelser\/","title":{"rendered":"K\u00f8bsbetingelser"},"content":{"rendered":"\t
\n\t\t\n\n

K\u00f8bsbetingelser<\/strong><\/h3>\n

Nedenfor kan du l\u00e6se om vores standardvilk\u00e5r og betingelser. Kontakt os venligst for eventuelle sp\u00f8rgsm\u00e5l.<\/p>\n

Betaling<\/strong><\/p>\n

Hos Teddypost.dk kan du betale med MobilePay, Dankort, Visa\/Dankort og Mastercard. Bel\u00f8bet for varerne tr\u00e6kkes f\u00f8rst, n\u00e5r varerne sendes fra vores lager.<\/p>\n

Priser<\/strong><\/p>\n

Alle priser er angivet i DKK og er inklusive 25% moms.<\/p>\n

Levering<\/strong><\/p>\n

Vi bestr\u00e6ber vi os p\u00e5 en hurtig levering. Leveringstiden g\u00e6lder fra bestillingsdatoen, f\u00f8r kl 14:00.<\/p>\n

Standardlevering: 5-8 hverdage. Forsendelsesomkostninger 39 kr.
Ekspreslevering: 2-3 arbejdsdage. Forsendelsesomkostninger 99 kr.<\/p>\n

Reklamationsret<\/strong><\/p>\n

Der gives 3 \u00e5rs reklamationsret i henhold til k\u00f8beloven. Vores reklamationsret g\u00e6lder for fejl i materiale og\/eller fabrikation. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opst\u00e5et inden 36 m\u00e5neder efter k\u00f8bet. Reklamationsretten d\u00e6kker ikke n\u00e5r fejl, skader eller slitage opst\u00e5r p\u00e5 grund af forkert brug\/betjening af produktet, manglende vedligeholdelse, skader i vaskemaskine eller almindeligt slid.<\/p>\n

Du skal reklamere indenfor \u201drimelig tid\u201d, efter du har opdaget skader p\u00e5 varen. Vi anbefaler, at du reklamerer s\u00e5 hurtigt som muligt, og inden for 2 m\u00e5neder efter fejlen blev opdaget.<\/p>\n

Du kan reklamere ved at kontakte os ved at sende en e-mail til kundeservice@teddypost.dk. Afh\u00e6ngig af den konkrete situation, vil du modtage de videre instrukser.<\/p>\n

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger for at sende varen retur til os. I modsat fald, skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter unders\u00f8gelse, ligesom vi kan opkr\u00e6ve dig et bel\u00f8b p\u00e5 op til 150 kr. for unders\u00f8gelse af varen.<\/p>\n

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, og at der ikke m\u00e5 p\u00e5kl\u00e6bes adresselabel eller pakketape p\u00e5 selve varen, eller dens originale emballage. Husk at f\u00e5 en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken\/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.<\/p>\n

Mulige fejl <\/strong><\/p>\n

Hvis der skulle opst\u00e5 fejl i pris, levering eller andre forhold, forbeholder Teddypost sig ret til at \u00e6ndre dette efterf\u00f8lgende. I tilf\u00e6lde af en fejl i prisen p\u00e5 produktet, vil vi kontakte dig p\u00e5 forh\u00e5nd og informere dig om dette. Du har derefter din fulde ret til enten at \u00e6ndre eller annullere din ordre.<\/p>\n

Sikkerhed <\/strong><\/p>\n

Alle vores produkter har h\u00f8j sikkerhed og er CE-m\u00e6rkede (og EN-71). Aldersgr\u00e6nserne er angivet p\u00e5 produktsiden. Ingen produkter indeholder giftige kemikalier eller er brandfarlige.<\/p>\n

Generelle betingelser<\/strong><\/p>\n

Teddypost.dk drives af Teddypost AB (Sverige). Registreringsnummer 559077-5515. For at handle hos Teddypost.dk skal du v\u00e6re mindst 18 \u00e5r eller \u00e6ldre. Ved at afgive en bestilling giver du samtykke til, at dit navn og dine personlige oplysninger registreres i vores database. Vi v\u00e6rds\u00e6tter dit privatliv og vil aldrig videregive dine personlige oplysninger. Efter hver bestilling vil du modtage en kvittering via e-mail. Hvis du ikke modtager en e-mail, skal du tjekke din spam mappe. Du kan ogs\u00e5 kontakte os via kontaktsiden, s\u00e5 sender vi den til dig igen. Tak fordi du valgte at bes\u00f8ge Teddypost.dk.<\/p>\n

Fortrydelsesret<\/strong><\/p>\n

Din fortrydelsesret (fortrydelsesretten g\u00e6lder kun for privatpersoner) g\u00e6lder i 14 dage fra den dato, hvor du modtager varerne. Det skal tydeligt fremg\u00e5 af din besked til os, at du fortryder k\u00f8bet (link til kontaktsiden findes her<\/a>). Fortrydelsesfristen starter den dag, hvor du har modtaget alle varer, eller de fleste af dem. Hvis kontrakten vedr\u00f8rer en specialfremstillet vare (med tryk, broderi eller gravering) – eller en vare, der er blevet tydeligt personliggjort, er der desv\u00e6rre ingen fortrydelsesret, da vi ikke kan s\u00e6lge varen til andre. Bem\u00e6rk venligst, at der g\u00e6lder s\u00e6rlige betingelser, hvis din vare er pakket ind i gavepapir eller cellofan, personlige lyk\u00f8nskningskort, slik og nedsatte varer. Der er normalt ingen fortrydelsesret p\u00e5 den p\u00e5g\u00e6ldende del af produktet (f.eks. gaveindpakningen).<\/p>\n

Vi forbeholder os retten til ikke at refundere forsendelsesomkostninger ved tilbagebetalinger, selv om vi ofte g\u00f8r det for at v\u00e6re gener\u00f8se.<\/p>\n

Vi anvender lovene om fjern- og boligk\u00f8bsloven, samt k\u00f8beloven. Ved benyttelse af fortrydelsesretten, sender Teddypost en returseddel. Prisen for returforsendelse er 59 kr. og er egenbetaling, hvilket vil sige, at du som kunde selv betaler din returforsendelse. Ved mindre varer neds\u00e6tter vi normalt denne pris til kostpris, men dette afg\u00f8res fra sag til sag. En eventuel returseddel vil altid blive sendt via e-mail, eller QR-kode, og du er som kunde selv ansvarlig for at printe den ud. Teddypost forbeholder sig ret til at kr\u00e6ve, at kunden betaler returfragt i s\u00e6rlige tilf\u00e6lde. I s\u00e5danne tilf\u00e6lde, har Teddypost retten til at kr\u00e6ve, at produktet sendes direkte til Teddypost, og ikke til en pakkeshop, samt at forsendelsen er sporbar. Kontakt os venligst for n\u00e6rmere oplysninger i tilf\u00e6lde af en returnering, da vi i nogle tilf\u00e6lde kan tilbyde gratis returnering og erstatningsprodukt, alts\u00e5 uden omkostninger for kunden. Loven om fjernsalg og aftaler indg\u00e5et uden for erhvervslokaler, indeholder en r\u00e6kke bestemmelser, der begr\u00e6nser fortrydelsesretten. Teddypost g\u00f8r hermed vores kunder opm\u00e6rksomme p\u00e5, at fortrydelsesretten ikke g\u00e6lder, hvis aftalen vedr\u00f8rer: “et produkt, der skal fremstilles eller i v\u00e6sentlig grad \u00e6ndres efter forbrugerens s\u00e6rlige \u00f8nsker, eller som p\u00e5 anden m\u00e5de skal gives et klart personligt pr\u00e6g”. Som eksempel kan n\u00e6vnes varer, der fremstilles p\u00e5 bestilling og tilpasses efter kundens \u00f8nsker, disse produkter kan identificeres i butikken ved at v\u00e6lge din egen tekst eller broderi, dette g\u00e6lder de fleste personlige produkter p\u00e5 Teddypost.<\/p>\n

N\u00e5r du har gjort brug af din fortrydelsesret: <\/strong><\/p>\n

Du er forpligtet til at opbevare varen i samme stand, som da du modtog den, og alle etiketter skal blive siddende. Du m\u00e5 ikke bruge varen, men du skal naturligvis forsigtigt unders\u00f8ge den. Hvis varen beskadiges, eller g\u00e5r tabt p\u00e5 grund af din uagtsomhed, mister du din fortrydelsesret. Teddypost er berettiget til at fratr\u00e6kke afskrivningen fra det tilbagebetalte bel\u00f8b. Der er tale om afskrivning, n\u00e5r varen er blevet brugt mere end n\u00f8dvendigt, for at bestemme dens egenskaber. Hvis varerne returneres beskadiget, eller p\u00e5 anden vis er brugt p\u00e5 en s\u00e5dan m\u00e5de, at fortrydelsesretten ikke kan anvendes, vil de returnerede varer ikke blive refunderet, og k\u00f8beren vil v\u00e6re ansvarlig for omkostningerne ved returnering af varerne, samt eventuel returforsendelse, hvis varerne \u00f8nskes returneret. Teddypost refunderer bel\u00f8bet inden for 14 dage fra den dato, hvor varerne er modtaget p\u00e5 Teddyposts lager. Refusionen vil ske via den betalingsmetode, der blev anvendt p\u00e5 k\u00f8bstidspunktet. Gem altid forsendelseskvitteringen, indtil returneringen er godkendt af Teddypost. I tilf\u00e6lde af returnering fra kunden til Teddypost, er kunden ansvarlig for eventuelle skader, der m\u00e5tte opst\u00e5 under transporten.<\/p>\n

Produktets st\u00f8rrelse og kvalitet <\/strong><\/p>\n

Som kunde accepterer og forst\u00e5r du, at produktets l\u00e6ngde henviser til, at bamsen st\u00e5r med benene nedad og ikke siddende. Som kunde er det ogs\u00e5 vigtigt at forst\u00e5, at et broderet produkt er specialfremstillet og ikke n\u00f8dvendigvis ser n\u00f8jagtigt ud som p\u00e5 billedet. St\u00f8rrelsen af teksten og farven kan variere, alt afh\u00e6ngigt af din besked og l\u00e6ngden af beskeden.<\/p>\n

Justering af broderi og trykning p\u00e5 produkter <\/strong><\/p>\n

Teddypost forbeholder sig retten til at foretage mindre justeringer af den tekst, som kunden har indtastet p\u00e5 hjemmesiden. Dette g\u00e6lder is\u00e6r \u00e6ndring af store bogstaver til sm\u00e5 bogstaver, eller mindre farvejusteringer. Dette g\u00f8r vi for at forbedre kvaliteten, og fordi nogle skrifttyper ikke er egnede til kun at blive skrevet med store bogstaver.<\/p>\n

Politik om beskyttelse af personlige oplysninger <\/strong><\/p>\n

N\u00e5r du laver en bestilling hos os, oplyser du os om dine personlige oplysninger. N\u00e5r du registrerer dig og bestiller en ordre, accepterer du, at vi m\u00e5 gemme og bruge dine data i vores virksomhed, for at kunne opfylde kontrakten med dig. Vi s\u00e6lger eller offentligg\u00f8r aldrig dine data, men beskytter i stedet dit privatliv. I henhold til persondataloven, har du ret til at modtage de oplysninger, som vi har registreret om dig. Hvis de er un\u00f8jagtige, ufuldst\u00e6ndige eller irrelevante, kan du anmode om, at oplysningerne rettes eller slettes. I dette tilf\u00e6lde bedes du kontakte os via kontaktformularen.<\/p>\n

Annullering af ordre<\/strong><\/p>\n

Hvis du \u00f8nsker at annullere en ordre, skal du g\u00f8re det hurtigst muligt ved at kontakte os via kontaktformularen. Hvis din ordre allerede er blevet behandlet, er det ikke l\u00e6ngere muligt at annullere den. Du kan i s\u00e5 fald acceptere den og ud\u00f8ve din fortrydelsesret, hvis det er muligt. Hvis der er tale om et personligt produkt, og produktionen er p\u00e5begyndt eller afsluttet, er det ikke muligt at fortryde k\u00f8bet, efter at vi har p\u00e5begyndt produktionen. Du skal derfor kontakte os s\u00e5 hurtigt som muligt, hvis du \u00f8nsker at annullere ordren.<\/p>\n

Levering, leveringstid og mistede pakker <\/strong><\/p>\n

Almindelig leveringstid er 5-7 hverdage. Vi sender ordrer hver dag og g\u00f8r altid vores bedste, for at sikre at du f\u00e5r en hurtig levering. For aktuelle leveringstider, kan du se siden om leveringstider ved at klikke her<\/a>. Vi kan desv\u00e6rre ikke give nogen garantier, da vi producerer specialfremstillede produkter, og arbejdsbyrden kan nogle gange v\u00e6re meget h\u00f8j, men som tommelfingerregel modtager vores kunder n\u00e6sten altid deres ordrer inden for 5-7 arbejdsdage. Hvis en levering er forsinket p\u00e5 grund af et logistikfirma, eller anden \u00e5rsag, kompenserer Teddypost ikke for dette. Hvis en pakke g\u00e5r tabt under levering, forbeholder Teddypost sig retten til at sende et nyt produkt, efter at kunden har kontaktet Teddypost. Skulle et produkt v\u00e6re blevet beskadiget, eller have en produktionsfejl, forbeholder vi os ogs\u00e5 retten til at sende en ny pakke eller reparere produktet. Pakker, der af Postnord\/DHL klassificeres som “leveret”, betragtes som leveret, dette g\u00e6lder is\u00e6r for varebreve med d\u00f8rlevering, og kunden er forpligtet til at betale for produktet, hvis Postnord\/DHL har angivet det som leveret. For kunder, der er utrygge ved at fragtfirmaet efterlader pakker ved d\u00f8ren, er der altid mulighed for at v\u00e6lge levering til pakkeshop. Teddypost har ogs\u00e5 ret til at \u00e6ndre leveringsmetoden, uden at informere kunden p\u00e5 forh\u00e5nd.<\/p>\n

Forkerte adresseoplysninger og pakker, der ikke afhentes <\/strong><\/p>\n

Hvis adresse\/kontaktoplysningerne er forkerte <\/strong><\/p>\n

Vi refunderer ikke varer, der ikke kunne leveres af Postnord\/DHL (eller en anden logistikpartner) p\u00e5 grund af ukorrekte adresseoplysninger, der blev givet p\u00e5 bestillingstidspunktet. Dette g\u00e6lder ogs\u00e5 for forkert angivne e-mail adresser eller telefonnumre. Det er dit ansvar at kontrollere, at de adresseoplysninger, du har angivet i forbindelse med bestillingen, er korrekte. Hvis din ordre allerede er sendt fra vores lager, kan adressen p\u00e5 pakken ikke justeres, men kontakt os venligst, s\u00e5 kan vi finde en l\u00f8sning, eventuelt kan vi bede Postnord\/DHL om at justere modtagerens adresse. Hvis du \u00f8nsker at \u00e6ndre navnet p\u00e5 din forsendelse, f.eks. hvis fragtfirmaet n\u00e6gter at udlevere pakken pga. forkert navn, kan vi om muligt \u00e6ndre det, men der kan blive p\u00e5lagt et gebyr.<\/p>\n

Hvis du ikke har afhentet\/modtaget pakken<\/strong><\/p>\n

Hvis du ikke er at tr\u00e6ffe ved leveringen af din ordre, vil du blive opkr\u00e6vet for de omkostninger der m\u00e5tte v\u00e6re. Dette g\u00e6lder ogs\u00e5 for pakker, der er leveret til en pakkeshop, og som ikke er blevet afhentet. Gebyret for pakker der ikke er blevet hentet, er 200 DKK. En pakke betragtes ikke som returneret, og en ordre annulleres ikke, fordi pakken ikke afhentes. Bem\u00e6rk venligst, at produkter med personligt pr\u00e6g ikke kan returneres, og hvis disse pakker ikke afhentes, refunderes der ingen penge. Kontakt os venligst, hvis du \u00f8nsker, at vi gensender pakken mod et ekstra gebyr.<\/p>\n

Levering til d\u00f8ren <\/strong><\/p>\n

Hvis du bestiller d\u00f8r-til-d\u00f8r-levering, kan vores fragtfirmaer i nogle tilf\u00e6lde sende pakken til den n\u00e6rmeste pakkeshop, hvis pakken ikke kan leveres. Dette er desv\u00e6rre ikke noget vi har kontrol over, og vi kan ikke kompensere for det. Som kunde skal du i s\u00e5 fald selv hente pakken.<\/p>\n

Cookies <\/strong><\/p>\n

Denne onlinebutik anvender cookies som defineret i loven: Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes p\u00e5 din computer og indeholder oplysninger, som hj\u00e6lper onlinebutikken med at identificere og spore brugere. Cookies findes som sessionscookies og som cookies, der gemmes permanent p\u00e5 din computer. Ved dit f\u00f8rste bes\u00f8g p\u00e5 webshoppen, tildeles din browser en sessionscookie, som er unik, og som bruges til at undg\u00e5 at forveksle dig med andre forbrugere. For at kunne bruge webshoppen, skal du tillade cookies i din browser. Denne type cookie bruges kun til at give dig som bes\u00f8gende en bedre oplevelse og support, og gemmer derfor ingen personlige oplysninger om dig. Cookies kan slettes. I denne webshop bruges cookies f.eks. til at holde styr p\u00e5 din indk\u00f8bskurv, dine pr\u00e6ferencer, og de sider du har bes\u00f8gt, for at give dig en bedre kundeoplevelse og support. Alle ordrer gemmes med IP-nummer og tidspunkt.<\/p>\n

Force Majeure <\/strong><\/p>\n

Begivenheder som krig, naturkatastrofer, arbejdskonflikter, regeringsbeslutninger, manglende levering fra underleverand\u00f8rer, forringede forhold og lignende begivenheder, som vi ikke har kontrol over og som ikke kunne forudses, skal tilskrives force majeure, hvilket betyder, at Teddypost (Teddypost AB) er fritaget for sine forpligtelser til at opfylde aftaler.<\/p>\n

Se ogs\u00e5 Forbrugerstyrelsen og loven om fjernsalgsaftaler samt EU’s hjemmeside for f\u00e6lles tvistbil\u00e6ggelse http:\/\/ec.europa.eu\/odr.<\/p>\n\t\t\n