Købsbetingelser

Nedenfor kan du læse om vores standardvilkår og betingelser. Kontakt os venligst for eventuelle spørgsmål.

Betaling

Hos Teddypost.dk kan du betale med MobilePay, Dankort, Visa/Dankort og Mastercard. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra vores lager.

Priser

Alle priser er angivet i DKK og er inklusive 25% moms.

Levering

Vi bestræber vi os på en hurtig levering. Leveringstiden gælder fra bestillingsdatoen, før kl 14:00.

Standardlevering: 5-8 hverdage. Forsendelsesomkostninger 39 kr.
Ekspreslevering: 2-3 arbejdsdage. Forsendelsesomkostninger 99 kr.

Reklamationsret

Der gives 3 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået inden 36 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug/betjening af produktet, manglende vedligeholdelse, skader i vaskemaskine eller almindeligt slid.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter du har opdaget skader på varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os ved at sende en e-mail til kundeservice@teddypost.dk. Afhængig af den konkrete situation, vil du modtage de videre instrukser.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger for at sende varen retur til os. I modsat fald, skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 150 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, og at der ikke må påklæbes adresselabel eller pakketape på selve varen, eller dens originale emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Mulige fejl

Hvis der skulle opstå fejl i pris, levering eller andre forhold, forbeholder Teddypost sig ret til at ændre dette efterfølgende. I tilfælde af en fejl i prisen på produktet, vil vi kontakte dig på forhånd og informere dig om dette. Du har derefter din fulde ret til enten at ændre eller annullere din ordre.

Sikkerhed

Alle vores produkter har høj sikkerhed og er CE-mærkede (og EN-71). Aldersgrænserne er angivet på produktsiden. Ingen produkter indeholder giftige kemikalier eller er brandfarlige.

Generelle betingelser

Teddypost.dk drives af Teddypost AB (Sverige). Registreringsnummer 559077-5515. For at handle hos Teddypost.dk skal du være mindst 18 år eller ældre. Ved at afgive en bestilling giver du samtykke til, at dit navn og dine personlige oplysninger registreres i vores database. Vi værdsætter dit privatliv og vil aldrig videregive dine personlige oplysninger. Efter hver bestilling vil du modtage en kvittering via e-mail. Hvis du ikke modtager en e-mail, skal du tjekke din spam mappe. Du kan også kontakte os via kontaktsiden, så sender vi den til dig igen. Tak fordi du valgte at besøge Teddypost.dk.

Fortrydelsesret

Din fortrydelsesret (fortrydelsesretten gælder kun for privatpersoner) gælder i 14 dage fra den dato, hvor du modtager varerne. Det skal tydeligt fremgå af din besked til os, at du fortryder købet (link til kontaktsiden findes her). Fortrydelsesfristen starter den dag, hvor du har modtaget alle varer, eller de fleste af dem. Hvis kontrakten vedrører en specialfremstillet vare (med tryk, broderi eller gravering) – eller en vare, der er blevet tydeligt personliggjort, er der desværre ingen fortrydelsesret, da vi ikke kan sælge varen til andre. Bemærk venligst, at der gælder særlige betingelser, hvis din vare er pakket ind i gavepapir eller cellofan, personlige lykønskningskort, slik og nedsatte varer. Der er normalt ingen fortrydelsesret på den pågældende del af produktet (f.eks. gaveindpakningen).

Vi forbeholder os retten til ikke at refundere forsendelsesomkostninger ved tilbagebetalinger, selv om vi ofte gør det for at være generøse.

Vi anvender lovene om fjern- og boligkøbsloven, samt købeloven. Ved benyttelse af fortrydelsesretten, sender Teddypost en returseddel. Prisen for returforsendelse er 59 kr. og er egenbetaling, hvilket vil sige, at du som kunde selv betaler din returforsendelse. Ved mindre varer nedsætter vi normalt denne pris til kostpris, men dette afgøres fra sag til sag. En eventuel returseddel vil altid blive sendt via e-mail, eller QR-kode, og du er som kunde selv ansvarlig for at printe den ud. Teddypost forbeholder sig ret til at kræve, at kunden betaler returfragt i særlige tilfælde. I sådanne tilfælde, har Teddypost retten til at kræve, at produktet sendes direkte til Teddypost, og ikke til en pakkeshop, samt at forsendelsen er sporbar. Kontakt os venligst for nærmere oplysninger i tilfælde af en returnering, da vi i nogle tilfælde kan tilbyde gratis returnering og erstatningsprodukt, altså uden omkostninger for kunden. Loven om fjernsalg og aftaler indgået uden for erhvervslokaler, indeholder en række bestemmelser, der begrænser fortrydelsesretten. Teddypost gør hermed vores kunder opmærksomme på, at fortrydelsesretten ikke gælder, hvis aftalen vedrører: “et produkt, der skal fremstilles eller i væsentlig grad ændres efter forbrugerens særlige ønsker, eller som på anden måde skal gives et klart personligt præg”. Som eksempel kan nævnes varer, der fremstilles på bestilling og tilpasses efter kundens ønsker, disse produkter kan identificeres i butikken ved at vælge din egen tekst eller broderi, dette gælder de fleste personlige produkter på Teddypost.

Når du har gjort brug af din fortrydelsesret:

Du er forpligtet til at opbevare varen i samme stand, som da du modtog den, og alle etiketter skal blive siddende. Du må ikke bruge varen, men du skal naturligvis forsigtigt undersøge den. Hvis varen beskadiges, eller går tabt på grund af din uagtsomhed, mister du din fortrydelsesret. Teddypost er berettiget til at fratrække afskrivningen fra det tilbagebetalte beløb. Der er tale om afskrivning, når varen er blevet brugt mere end nødvendigt, for at bestemme dens egenskaber. Hvis varerne returneres beskadiget, eller på anden vis er brugt på en sådan måde, at fortrydelsesretten ikke kan anvendes, vil de returnerede varer ikke blive refunderet, og køberen vil være ansvarlig for omkostningerne ved returnering af varerne, samt eventuel returforsendelse, hvis varerne ønskes returneret. Teddypost refunderer beløbet inden for 14 dage fra den dato, hvor varerne er modtaget på Teddyposts lager. Refusionen vil ske via den betalingsmetode, der blev anvendt på købstidspunktet. Gem altid forsendelseskvitteringen, indtil returneringen er godkendt af Teddypost. I tilfælde af returnering fra kunden til Teddypost, er kunden ansvarlig for eventuelle skader, der måtte opstå under transporten.

Produktets størrelse og kvalitet

Som kunde accepterer og forstår du, at produktets længde henviser til, at bamsen står med benene nedad og ikke siddende. Som kunde er det også vigtigt at forstå, at et broderet produkt er specialfremstillet og ikke nødvendigvis ser nøjagtigt ud som på billedet. Størrelsen af teksten og farven kan variere, alt afhængigt af din besked og længden af beskeden.

Justering af broderi og trykning på produkter

Teddypost forbeholder sig retten til at foretage mindre justeringer af den tekst, som kunden har indtastet på hjemmesiden. Dette gælder især ændring af store bogstaver til små bogstaver, eller mindre farvejusteringer. Dette gør vi for at forbedre kvaliteten, og fordi nogle skrifttyper ikke er egnede til kun at blive skrevet med store bogstaver.

Politik om beskyttelse af personlige oplysninger

Når du laver en bestilling hos os, oplyser du os om dine personlige oplysninger. Når du registrerer dig og bestiller en ordre, accepterer du, at vi må gemme og bruge dine data i vores virksomhed, for at kunne opfylde kontrakten med dig. Vi sælger eller offentliggør aldrig dine data, men beskytter i stedet dit privatliv. I henhold til persondataloven, har du ret til at modtage de oplysninger, som vi har registreret om dig. Hvis de er unøjagtige, ufuldstændige eller irrelevante, kan du anmode om, at oplysningerne rettes eller slettes. I dette tilfælde bedes du kontakte os via kontaktformularen.

Annullering af ordre

Hvis du ønsker at annullere en ordre, skal du gøre det hurtigst muligt ved at kontakte os via kontaktformularen. Hvis din ordre allerede er blevet behandlet, er det ikke længere muligt at annullere den. Du kan i så fald acceptere den og udøve din fortrydelsesret, hvis det er muligt. Hvis der er tale om et personligt produkt, og produktionen er påbegyndt eller afsluttet, er det ikke muligt at fortryde købet, efter at vi har påbegyndt produktionen. Du skal derfor kontakte os så hurtigt som muligt, hvis du ønsker at annullere ordren.

Levering, leveringstid og mistede pakker

Almindelig leveringstid er 5-7 hverdage. Vi sender ordrer hver dag og gør altid vores bedste, for at sikre at du får en hurtig levering. For aktuelle leveringstider, kan du se siden om leveringstider ved at klikke her. Vi kan desværre ikke give nogen garantier, da vi producerer specialfremstillede produkter, og arbejdsbyrden kan nogle gange være meget høj, men som tommelfingerregel modtager vores kunder næsten altid deres ordrer inden for 5-7 arbejdsdage. Hvis en levering er forsinket på grund af et logistikfirma, eller anden årsag, kompenserer Teddypost ikke for dette. Hvis en pakke går tabt under levering, forbeholder Teddypost sig retten til at sende et nyt produkt, efter at kunden har kontaktet Teddypost. Skulle et produkt være blevet beskadiget, eller have en produktionsfejl, forbeholder vi os også retten til at sende en ny pakke eller reparere produktet. Pakker, der af Postnord/DHL klassificeres som “leveret”, betragtes som leveret, dette gælder især for varebreve med dørlevering, og kunden er forpligtet til at betale for produktet, hvis Postnord/DHL har angivet det som leveret. For kunder, der er utrygge ved at fragtfirmaet efterlader pakker ved døren, er der altid mulighed for at vælge levering til pakkeshop. Teddypost har også ret til at ændre leveringsmetoden, uden at informere kunden på forhånd.

Forkerte adresseoplysninger og pakker, der ikke afhentes

Hvis adresse/kontaktoplysningerne er forkerte

Vi refunderer ikke varer, der ikke kunne leveres af Postnord/DHL (eller en anden logistikpartner) på grund af ukorrekte adresseoplysninger, der blev givet på bestillingstidspunktet. Dette gælder også for forkert angivne e-mail adresser eller telefonnumre. Det er dit ansvar at kontrollere, at de adresseoplysninger, du har angivet i forbindelse med bestillingen, er korrekte. Hvis din ordre allerede er sendt fra vores lager, kan adressen på pakken ikke justeres, men kontakt os venligst, så kan vi finde en løsning, eventuelt kan vi bede Postnord/DHL om at justere modtagerens adresse. Hvis du ønsker at ændre navnet på din forsendelse, f.eks. hvis fragtfirmaet nægter at udlevere pakken pga. forkert navn, kan vi om muligt ændre det, men der kan blive pålagt et gebyr.

Hvis du ikke har afhentet/modtaget pakken

Hvis du ikke er at træffe ved leveringen af din ordre, vil du blive opkrævet for de omkostninger der måtte være. Dette gælder også for pakker, der er leveret til en pakkeshop, og som ikke er blevet afhentet. Gebyret for pakker der ikke er blevet hentet, er 200 DKK. En pakke betragtes ikke som returneret, og en ordre annulleres ikke, fordi pakken ikke afhentes. Bemærk venligst, at produkter med personligt præg ikke kan returneres, og hvis disse pakker ikke afhentes, refunderes der ingen penge. Kontakt os venligst, hvis du ønsker, at vi gensender pakken mod et ekstra gebyr.

Levering til døren

Hvis du bestiller dør-til-dør-levering, kan vores fragtfirmaer i nogle tilfælde sende pakken til den nærmeste pakkeshop, hvis pakken ikke kan leveres. Dette er desværre ikke noget vi har kontrol over, og vi kan ikke kompensere for det. Som kunde skal du i så fald selv hente pakken.

Cookies

Denne onlinebutik anvender cookies som defineret i loven: Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes på din computer og indeholder oplysninger, som hjælper onlinebutikken med at identificere og spore brugere. Cookies findes som sessionscookies og som cookies, der gemmes permanent på din computer. Ved dit første besøg på webshoppen, tildeles din browser en sessionscookie, som er unik, og som bruges til at undgå at forveksle dig med andre forbrugere. For at kunne bruge webshoppen, skal du tillade cookies i din browser. Denne type cookie bruges kun til at give dig som besøgende en bedre oplevelse og support, og gemmer derfor ingen personlige oplysninger om dig. Cookies kan slettes. I denne webshop bruges cookies f.eks. til at holde styr på din indkøbskurv, dine præferencer, og de sider du har besøgt, for at give dig en bedre kundeoplevelse og support. Alle ordrer gemmes med IP-nummer og tidspunkt.

Force Majeure

Begivenheder som krig, naturkatastrofer, arbejdskonflikter, regeringsbeslutninger, manglende levering fra underleverandører, forringede forhold og lignende begivenheder, som vi ikke har kontrol over og som ikke kunne forudses, skal tilskrives force majeure, hvilket betyder, at Teddypost (Teddypost AB) er fritaget for sine forpligtelser til at opfylde aftaler.

Se også Forbrugerstyrelsen og loven om fjernsalgsaftaler samt EU’s hjemmeside for fælles tvistbilæggelse http://ec.europa.eu/odr.